O diecie ketogenicznej zrobiło się głośno kilkanaście lat temu. Jej twórca twierdził, że aby spalać tłuszcz, konieczne jest jedzenie… tłuszczu! Zastanawiasz się, czy rzeczywiście jest skuteczna i bezpieczna dla zdrowia? Znamy odpowiedź! Bierzemy pod lupę dietę ketogeniczną i sprawdzamy jej wady i zalety.

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Jakie są tak właściwie zasady diety ketogenicznej? Sposób odżywiania, który ma wady jak i zalety, polega na znaczącym ograniczeniu spożywania węglowodanów. Zamiast nich na talerzu królują tłuszcze, które powinny stanowić nawet 80-90% Oznacza to, że pozostałe składniki odżywcze w tym białko to tylko 10-20% spożywanych dań. Celem takiego sposobu odżywiania jest doprowadzenie do procesu rozpadu tłuszczów nazywanego ketozą, który ma w efekcie powodować spadek masy ciała.

Dieta ketogeniczna – jakie ma wady i zalety?

Wiesz już, na czym polega dieta ketogeniczna. Czas sprawdzić jej wady i zalety. Zacznijmy od plusów, do których można zaliczyć przede wszystkim uczucie lekkości odczuwalne przez pierwsze kilkanaście tygodni. Wraz z nim osoby, które zdecydowały się na wprowadzenie takiego sposobu żywienia, miały również lepsze samopoczucie i dużo energii, którym towarzyszył spadek masy ciała. Utrata zbędnych kilogramów była widoczna przez około 2-3 miesiące, jednak wymagała restrykcyjnego przestrzegania diety ketogenicznej.

dieta ketogeniczna

Dieta ketogeniczna to jednak nie tylko zalety, ale także wady, których jest naprawdę sporo. Najważniejszą z nich jest szkodliwość dla zdrowia. Jak to możliwe, skoro pozwala ona uzyskać takie efekty? Żaden sposób żywienia, który zakłada rezygnację z jakiejkolwiek grupy składników odżywczych, nie jest dobry dla Twojego organizmu. Nie bez powodu ciało potrzebuje i białka, i tłuszczu, i węglowodanów – każde z nich pełni określoną funkcję. Do pozostałych wad można zaliczyć także odczuwalny spadek energii po wspomnianych 2-3 miesiącach, dolegliwości ze strony układu pokarmowego, problemy z pamięcią i koncentracją oraz jedzeniowe zachcianki. Dieta ketogeniczna może również mieć wpływ na zaburzenia gospodarki hormonalnej, powodować częstomocz i podwyższony poziom kwasu moczowego.

Co zamiast diety ketogenicznej?

Choć dieta ketogeniczna ma swoje zalety, to jednak posiada też liczne wady. O wiele lepszym rozwiązaniem dla osób, które chcą zrzucić nadprogramowe kilogramy, będzie odpowiednio zbilansowany plan żywieniowy obejmujący wszystkie składniki odżywcze. Dzięki obniżonej kaloryczności zauważysz spadek masy ciała, jednak bez szkodliwych dla zdrowia skutków ubocznych. Jeśli nie wiesz, jak samodzielnie zbilansować swoje posiłki, skorzystaj z naszego cateringu dietetycznego. Codziennie dostarczymy Ci pięć świeżych posiłków, skomponowanych przez doświadczonego dietetyka. Wybierz swoje menu oraz kaloryczność i ciesz się pysznymi daniami bez wychodzenia z domu.

Porcja świeżych artykułów

Zostaw swój numer!
Zadzwonimy!
Wysyłając formularz akceptujesz
Regulamin i Politykę prywatności
×